Jak sprawdzić poprawność komunikacji client/server?

Jak sprawdzić poprawność komunikacji pomiędzy G DATA ManagementServer a aplikacją G DATA Security Client?

Aby sprawdzić, czy łączność przebiega poprawnie, można wykorzystać polecenie telnet w konsoli systemu Windows:

Z serwera:
telnet IP klienta 7169

Z klienta:
telnet IP serwera 7161

(przykład) telnet 192.168.1.125 7161

Prawidłową reakcją jest puste okno wiersza poleceń lub fragment szyfrowanej komunikacji:

ö¦˘ĄRSA1¦˘˘-o} Ŕ¬ ž6r¦+gF&˘X-Q?j1ŘśË2—-¦¦V° ,ťÓ“ż+~C_+ZVš-<ŕ]˘Ű÷źl/Aň-÷;ŃŤ;ۡ 1Š[email protected]˘ŹË$î¸“zŞ@}éĚcd ¨=¤Ç`5ÁëÓ_Wľˇ-¦|ő˙qű\iÁ¦@¦űďěÁ

Jeżeli dysponujesz systemem Windows nowszym niż XP nie masz zainstalowanego składnika telnet, skorzystaj z apletu Panelu sterowania > Programy i funkcje i zainstaluj brakujący składnik.